Padon ülve tavasszal

 2010.03.04. 02:31

Ezerkilencszázkilencvenhatban [1996] történt. Emlékszem, egy padon ültünk. Ő és én csak egymás szemébe néztünk. Én tizenhat voltam, ő egy évvel idősebb. Ifjú korom óta őt szerettem. Mikor gimnáziumba kerültem [egy évvel ’96 előtt – a Szerk.] csak a mosolyáért jártam körbe az osztálytermeket. Akkor jutott be a Fradi a Bajnokok Ligájába <BL>. Mindenki lázban égett, és annak ellenére, hogy imádtam a focit, akkor - és a Loki mostani bejutásakor meg pláne – olyan jó volt magyarnak lenni, inkább a csókjára szomjaztam. Vártam a sarkon. Vártam kapualjban. Úgy csináltam, mintha véletlenül járnék arra. Ő csak mosolygott és simogatott. Babusgatott, mintha az öccse lennék.

De visszatérve a padhoz. Tavasz volt. Fújt a szél. Kimozdultunk ritmusunkból. Ült mellettem. Tizenhét évesen több kecsesség volt benne, mint bárkiben, akivel valaha találkoztam. Nehezen törtem meg a csendet, pedig faterom ’72-es NDK-s bőrkabátja <Wilkomen in Deutsche Demokratische Republik, in die unglaublich Ost-Berlin – csak a mihez tartás végett> volt rajtam, amit még brájenedemsz is lekunyerált volna rólam. Március 3-án ünnepelte a névnapját. Innen könnyű kitalálni a nevét. Én csak az illatát szívtam magamba. Reszkettem, mint a nyírfavirágok, de végül hosszú órákat mesélve azt is bevallottam neki, hogy az ő mellét láttam életemben először…

Végighallgatott. Megfogta a kezem és azon az édes búgós lágy hangján közölte velem, hogy sosem lesz köztünk semmi. De amúgy kedvel.

Egyszer éreztem még hasonlóképpen magam, de akkor már nem tizenhat voltam. [Hanem 24 és a Fővám tér illetve a Kálvin között utaztam a 47-es villamoson, egy fehérdzsekis társaságában] Csak néztem szomorú kutyaszemekkel, medvepuszira várva, letaglózva. A szívemig hatolt. Életem első szerelme, akinek bevallottam, hogy övé a szívem, levetett magáról. Pedig oly’ gyönyörűen sütött a tavaszi nap ott a Batthyány utca elején. Igaz a tündöklés egy másodperc alatt fekete viharrá aljasodott. Tombolt bennem a fájdalom. Verte a mellkasom.

Akkor láttam utoljára. Illetve akkor néztem rá utoljára úgy. Az érettségi tablóképe végig az osztálytermem bejárata mellett kísértett. Ma is ott függ a Tóth Árpád B-szárnyának első emeletén, egy köpésre a menzától. Azóta persze megfakult. Tizenkilenc évesen egyszer még sétáltunk egyet a debreceni napfényben. Akkor mintha jobban tetszettem volna neki. Mindenesetre férfiként nézett rám. Akkor először és azóta sehogy.

Közösségi portálok szerint kapcsolatban a tengerentúlon tengeti életét. A felposztolt fotóin boldognak tűnik. Már elmúlt harminc is, de tizennégy éve tövist szúrt a hátamba. United States of F****** Americában tanít. Nem tudni, hogy azok a kisbabák akiket ölelget vajon az övéi. Mindegy, talán így kevésbé fáj.

1996 szalagcímekben...

- A roswellihez hasonló Varginha UFO incidens Brazíliában (január 20.)
- Ismét Borisz Jelcint választják meg az Oroszországi Föderáció elnökévé (július 3.)
- Hágai elfogatóparancs Radovan Karadžić és Ratko Mladić ellen (július 11.)
- Véget ér az első csecsen háború (augusztus 30.)
- 35 éves korában elhuny Tupac Shakur (szeptember 13.)
- II. János Pál pápa levelében a katolikus vallással összeegyeztethetőnek írja Darwin evolúciós elméletét (október 23.)
- Óbudán fényes nappal agyonlövik Prisztás Józsefet, aki sokak szerint a maffia egyik vezéralakja volt (november 1.)
- Bill Clinton fölényes győzelme Bob Dole felett az amerikai elnökválasztáson (november 5.)
- Az etióp légitársaság Addisz-Abebától Abdijanba tartó gépét 180 utassal a fedélzetén légikalózok eltérítették, akik a robbanószerekkel Ausztráliába akarták kényszeríteni a repülőt. A gépnek elfogyott az üzemanyaga, ezért az Indiai-óceánba zuhant – az áldozatok között van Annus Antal, Magyarország kenyai és etiópiai nagykövete is (november 23.)
- Nyilvánosságra kerül a Tocsik-ügy
- Megjelenik a Kispál és a borz Ül c. albuma, akárcsak a Placebo Placebo korongja, vagy a Prodigy Firestarter-je. Pearl Jamék piacra vágják a No Code-ot. Scooteréknél meg dübörög a Wicked!
- Damon Hill Forma-1-es világbajnok lesz
- Meghal Grósz Károly, Francois Mitterrand, Adolf Galland, német Luftwaffetiszt, Krzysztof Kieslowski, lengyel filmrendező, Ella Fitzgerald és Pavel Alekszandrovics Szolovjov, szovjet repülőmérnök

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pseudonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr21807696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása