Tartozás [A, könyv]

 2011.04.26. 12:57

Ha jól emlékszem 2004 októberében jutott eszembe, és el is kezdtem megrajzolni, keretet építettem köré, megalkottam a szerkezetét, majd rögvest bele is vágtam: egy - akkor - eklektikusnak ható, a nő és a férfi elkeseredett kapcsolatát boncolgató lélektani, a <számomra> falloszlohasztó valóságot ábrázoló, mind inkább ákombákomharccá váló történet megírásába. REGÉNY. Azt hiszem így hívják, hívták ezt a [műfajt], még ha latinos műveltségem itt-ott hiányos, és olykor kihagy. Talán ez lenne a jó szó rá.

Nos. Tehát elkezdtem. Teháttal nem kezdünk mondatot. Most kétszer is sikerült. Hihi. A lényeg akkor is az, hogy elkezdtem. Eljutottam egy darabig benne, megfontam a szálakat, de 2007 óta - egy rosszul sikerült mp3 lejátszó <amelyben újabb oldalakat tároltam, de csak ott!> elhagyását követően azonban nem írtam egy betűt sem. Noha a vonalvezetés itt csücsül valahol a hipotalamuszom alatt, a szavak, leírt kifejezések nem öltöttek papír, szöveges dokumentum formát.

Egyszer azonban minden történetet le kell zárni. Ezt is. Szabadulnék már én is tőle. Pontokba szedve, pontosvesszőkkel megspékelve, tagoltan, egyenesen lezárnám, <mindenesetre 2014-ig igencsak illene> tíz év alatt ezt meg kell tudni csinálni, tenni.

Ezt teszem én is, és kedves olvasók lássatok csodát, csakhogy tartsam is magam ehhez, itt, eme fennkölt fórumon részről részre hozok is belőle egy-egy részletet, egyrészt, hogy tartsam magam a befejezéshez, hogy inspiráljon az elkészítésben, másrészt pedig, hogy elvégezvén, mit rám szabott a [nehéz] életutam, végre valóban kész alkotásként élvezhető, tanulságos és tartalommal teli legyen minden eltévelygett utas számára. Így talán nekik nem kell majd azokba az útvesztőkbe kerülniük, amelyeket kénytelen voltam, a FŐHŐS kénytelen volt megjárni.

Ezzel pedig egy nagyon szép szokást, a tárcaregényt is felelevenítjük, akár a dualizmuskori napilapok esetében. No nem kell egy Jókait itt keresni, csak a technikai megjelenítés lesz hasonlatos. Már ez is megtisztelő.

A Szófíja-effekt ennek megfelelően részről részre [akár egy jó kis sorozat, Season 01, Season 02, mi egyéb...] csak és kizárólag itt olvasható.

[A REGÉNY szereplői kitalált személyek, az események pedig <ahogy már megszokhattátok> fiktívek, összevetni őket a valósággal nemcsak káros, de értelmetlen is...]

A bejegyzés trackback címe:

https://pseudonaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr422856529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása